istanbul escort beylikdüzü escort
Mai conteaza backlink-urile pentru clasarea in Google?
Date & Studii

Un studiu a celor de la Ahrefs a vrut sa vada daca mai conteaza backlink-urile in 2022

In ultimii ani, am vazut mai multi oameni spunand ca backlink-urile au murit, ca nu conteaza pentru clasamente sau ca si-au pierdut importanta. Backlink-urile sunt un factor major confirmat de clasare, asa ca cei de la Ahrefs s-au gandit ca ar fi interesant sa le testeze impactul.

In loc sa construiasca link-uri catre pagini, s-au gandit ca cel mai simplu mod de a testa acest lucru ar fi sa elimine backlink-urile catre o pagina si sa vada ce se intampla. Cu ajutorul lui Joshua Hardwick, seful de continut al Ahrefs, au ales trei articole si au respins toate backlink-urile catre aceste pagini timp de o luna, eliminand astfel valoarea backlink-urilor externe. O luna mai tarziu, le-au eliminat din fisierul de respingere de la Google iar clasarea s-a restabilit in datorita valorilor a backlink-urilor.

Ei au dezavuat 3.476 backlink-uri care conduceau catre trei postari pe blog-ul Ahrefs. Fisierul a fost incarcat pe 17 august si eliminat patru saptamani mai tarziu, pe 14 septembrie.

respingerea backlink-urilor

Alerta spoiler: backlink-urile inca conteaza. Traficul si clasarea cuvintelor cheie au scazut dupa ce au dezavuat backlink-urile si au crescut dupa ce au eliminat fisierul de dezavuare.

impactul backlink-urilor refuzate

Traficul organic dupa testul de refuzare a backlink-urilor.

Uitati-va la scaderea imediata a traficului cand au incarcat fisierul de dezavuare pe 17 august. Tendinta descendenta a continuat o perioada, deoarece mai multe pagini care trimiteau la aceste bloguri au fost accesate cu crawlere. De asemenea, puteti vedea cresterea imediata cand au eliminat fisierul de dezavuare pe 14 septembrie.
Banuiesc ca acest impact imediat se datoreaza faptului ca backlink-urile mai valoroase sunt pe pagini care probabil au PageRank mai mare si sunt accesate cu crawlere mai des.

Acum sa ne uitam la exemple mai detaliate.

Paginile de testare

Graficul de mai sus arata traficul organic mediu al Ahrefs, care este o valoare stabila care masoara vizibilitatea cautarii. Acesta aproximeaza traficul in functie de clasamente si CTR pentru toate cuvintele cheie pentru care se clasifica o pagina.

Au vrut o valoare stabila, deoarece lucruri precum click-urile sau afisarile ar putea fi afectate de sezonalitate sau de comportamentul utilizatorilor. Valorile pentru click-uri si afisari din Google Search Console au urmat in mare parte aceleasi tendinte, dar nu in toate cazurile.

Testul a acoperit trei pagini diferite in totalitate, asa ca sa ne uitam la fiecare exemplu in parte.

Exemplu 1.

articol Ahrefs top youtube cautari si trafic

Se asteptau sa piarda clasamentele pentru unele dintre cele mai populare cautari si sa ajunga sa piarda din trafic din cauza competivitatii acestui subiect. Asta a ajuns sa se si intample. Aceasta pagina a pierdut aproximativ 18% din traficul de cautare in prima luna. Dar, nu se asteptau sa scada cu inca 4% dupa ce au eliminat fisierul de respingere din Google.

Pentru mai multe detalii acceseaza pagina de la Google pentru respingerea backlink-urilor aici.

Au recuperat peste jumatate din pierdere de atunci, dar traficul de cautare este inca scazut in general.

Sa vedem de ce.

Iata cativa dintre termenii care au influentat cel mai mult estimarile lor de trafic si pozitiile lor in clasament in timpul testului.

4 termeni si pozitii de rank in indexarea Google

Pentru “youtube searches”, o pagina Youtube si o pagina Google Trends au impins pagina lor in josul rezultatelor de pe Google in timpul testului. Au revenit la numarul 1 si au recuperat traficul pentru acest termen.

Pentru “what is the most searched thing on youtube” si “most searched thing on youtube”, un concurent a luat fragmentul prezentat de la ei si il detine in continuare.

Exemplu 2.

seo pret si trafic

Nu se asteptau la un impact mare pe aceasta pagina prin eliminarea backlink-urilor pur si simplu pentru ca, concurenta aici a fost mult mai slaba. Dar in acest caz, s-au inselat. In timp ce backlink-urile au fost respinse, aceasta pagina a pierdut 13,3% din trafic. Dar cand au eliminat fisierul de respingere din Google, pagina a revenit la 99% din traficul anterior.

Iata cativa dintre termenii care au influentat cel mai mult estimarile lor de trafic si pozitiile lor in clasament in timpul testului.

termeni si pozitii de ranking

Exemplu 3.

top bing cautari si trafic

Din cauza concurentei de aici, se asteptau ca aceasta pagina sa vada o scadere decenta. Interesant este ca traficul abia a scazut in perioada de dezavuare. Dar odata ce au eliminat fisierul de respingere, pagina a crescut in trafic cu peste 44%.

Aceasta este de fapt pagina care s-a incurcat cu tendintele pentru click-uri si afisari. Ei cred ca asta se datoreaza in mare parte a faptului ca multi dintre termeni nu au fost cu adevarat afectati.

Doar un singur termen a afectat cu adevarat estimarile de trafic pentru aceasta pagina.

Concluzii

Link-urile inca conteaza. Paginile testate sunt inca jos fata de pozitia initiala. Ar putea fi din cauza modificarilor algoritmului, a backlink-urilor care nu au fost inca accesate cu crawlere sau ca alte site-uri au primit mai multe link-uri in timp ce ei am renuntat la ele.

Ei nu recomanda sa respingeti toate backlink-urile catre paginile voastre. Instrumentul de dezavuare, in general, ar trebui folosit cu prudenta, deoarece Google devalorizeaza in principal backlink-urile proaste pentru dumneavoastra.

Crezi ca ar trebui sa urmarim mai multe astfel de teste a celor de la Ahrefs? Urmariti-ne pe Facebook.

Sursa acestui articol: Ahrefs

Ai dori sa incepi o campanie SEO pentru afacerea ta?

Leave a comment

Preferințe de confidențialitate
Când vizitați site-ul nostru web, acesta poate stoca informații prin intermediul browserului dumneavoastră de la anumite servicii terțe, de obicei sub formă de cookie-uri. Aici vă puteți modifica preferințele de confidențialitate. Vă rugăm să rețineți că blocarea anumitor tipuri de cookie-uri poate afecta experiența dvs. pe site-ul nostru web și serviciile pe care le oferim.