Scroll Top
Cat costa promovarea pe Instagram?
Detalii despre costuri & sfaturi de promovare

Ultima actualizare: 28.09.2024

Promovare Instagram pret: cat costa si cum sa optimizezi bugetul?

Multe afaceri mai noi si mai mici presupun in mod eronat ca nu isi pot permite sa faca publicitate pe platformele mari de socializare si sa concureze cu marci mai consacrate, cu bugete de marketing uriase.
Cu toate acestea, nu este neaparat cazul! Publicitatea pe Instagram poate fi rentabila cu abordarea, strategia si expertiza potrivita.

De ce ar trebui sa faci publicitate pe Instagram?

Publicitatea pe Instagram nu este ieftina, asa ca de ce ar trebui sa-ti cheltuiesti banii de marketing strict bugetati pe aceasta platforma?
Pentru inceput, Instagram este a patra cea mai populara platforma de retea sociala din lume, cu peste un miliard de utilizatori fiind doar dupa Facebook, Youtube si Whatsapp.

Instagram ofera rate de implicare mai mari in comparatie cu alte platforme. In 2018, utilizatorii Instagram au petrecut aproximativ 53 de minute pe platforma in medie zilnic, ceea ce inseamna ca sunt foarte implicati. Aceasta implicare se traduce, de asemenea, in publicitate.

In cele din urma, Instagram este locul potrivit daca doriti sa ajungeti la o anumita varsta sau gen demografic, ci anume la Generatia Z si Milleannials. Instagram este, de asemenea, o platforma ideala daca doriti sa targetati femei, deoarece 68% dintre utilizatori sunt femei.

Cum functioneaza publicitatea pe Instagram?

Daca sunteti nou in publicitatea pe Instagram, procesul poate parea confuz si coplesitor. Vestea buna este ca agentia CarpatoDesign este aici pentru a va ghida prin acest proces, astfel incat sa va puteti crea campanii de publicitate uimitoare pentru a va promova marca si produsele.

In esenta, publicitatea pe Instagram implica plata pentru ca postarile tale sa apara unor grupuri specifice de utilizatori. Platiti pentru anunturile dumneavoastra printr-un model de licitare in care concurati cu alte marci pentru aceeasi plasare a anunturilor. Va alegeti grupul de utilizatori prin mecanisme de directionare. De acolo, utilizatorii interactioneaza cu anuntul dumneavoastra oferindu-va clienti potentiali si conversii.

Care sunt formatele de publicitate pe care le puteti alege pe Instagram?

Acum ca intelegeti mai bine cum functioneaza reclama pe Instagram, sa discutam cateva dintre diferitele formate de publicitate din care puteti alege, astfel incat sa puteti dezvolta o campanie eficienta si accesibila:

  • Reclame foto: Imagini unice patrate, verticale sau orizontale care pot fi plasate intr-o varietate de locatii diferite
  • Anunturi video: videoclipuri patrate sau orizontale care pot fi plasate intr-o varietate de locatii diferite pentru o abordare mai captivanta si mai interactiva
  • Reclame de prezentare de tip carusel: o serie de imagini sau videoclipuri prin care utilizatorii pot trece pentru a vedea mai multe produse diferite sau pentru a experimenta povestea unei marci.
  • Reclame Instagram Story: reclame de tip imagine sau video care apar in functia “Story” a aplicatiei in care utilizatorii acceseaza postarile temporare din conturile urmarite
  • Reclame pentru cumparaturi: anunturi imagine sau video care pot duce utilizatorii direct intr-un produs din site-ul afacerii dumneavoastra

Cat costa reclamele pe instagram?

Costurile de publicitate pe Instagram varieaza in functie de o serie de factori diferiti. Acestea fiind spuse, costul mediu pe o mie de afisari pentru o campanie de publicitate este de aproximativ 6$. In acelasi timp, costul-per-click (CPC) mediu pentru o campanie de publicitate pe Instagram varieaza de la 0.20$ la 2$. In mod clar, este o gama uriasa de factori diferiti care determina costul reclamelor pe Instagram:

Factor 1: Suma licitata

La fel ca Facebook, reclamele pe Instagram folosesc metoda de licitatie pentru a determina costurile publicitare.

Primul factor care determina costul reclamei pe Instagram este suma licitata. Aceasta se refera la suma pe care sunteti dispus sa o platiti pentru a obtine fie click-uri, fie afisari pe platforma. Puteti alege intre licitarea automata si licitarea manuala.

Factor 2: Scorul de relevanta a anuntului

Al doilea factor care determina costul reclamelor pe Instagram este socrul de relevanta a anunturilor. Acesta se refera la cat de relevant crede algoritmul Instagram ca va fi anuntul tau pentru utilizatorii care il vor vedea, ceea ce inseamna ca doresc sa plaseze continut relevant de care utilizatorii sunt de fapt interesati, mai degraba decat continut irelevant si enervant.

Daca anuntul dumneavoastra este relevant si captivant – determinand oamenii sa interactioneze cu acesta – scorul de relevanta a anuntului va creste, iar anuntul dumneavoastra va castiga mai multe destinatii de plasare. Pe de alta parte, daca anuntul dumneavoastra este irelevant si plictisitor – determinand oamenii sa-l ascunda – scorul de relevanta a anunturilor va scadea si anuntul dumneavoastra nu va fi plasat la fel de mult, la un cost mai ridicat.

Factorul 3: Ratele de actiune estimate

Al treilea factor care determina costul publicitatii pe Instagram este rata de actiune estimata. Acesta se refera la cati oameni crede algoritmul Instagram ca vor actiona asupra anuntului. Instagram doreste sa promoveze reclame captivante, asa ca acorda prioritate reclamelor cu rate de actiune estimate ridicate. Cand anunturile dumneavoastra sunt prioritizate, puteti castiga licitatii cu sume mai mici.

Factorul 4: competitia

Al patrulea factor care determina costul publicitatii pe Instagram este concurenta. Deoarece licitati pentru a obtine spatiu de plasare publicitate, concurati efectiv cu alte marci pentru aceleasi spatii. Daca exista tone de companii diferite care liciteaza pentru a ajunge la acelasi target de utilizatori, veti vedea costurile de publicitate mai mari. Dupa ceasta logica, comerciantii cu amanuntul vor platii mai mult pentru reclamele Instagram in jurul Black Friday, Cyber Monday sau a sarbatorilor. Pe de alta parte, daca incercati sa ajungeti la un grup unic sau de nisa, veti vedea mai putina concurenta si, implicit, costuri de publicitate mai mici.

Factori suplimentari de luat in considerare

Pe langa factorii enumerati mai sus, costurile de publicitate pe platforma Instagram pot creste si in timpul sarbatorilor si evenimentelor cand concurenta este mai acerba. Este, de asemenea, mai costisitor sa vizati femeile decat barbatii, deoarece acestea sunt o categorie demografica mai solicitata si competitiva.

Ziua saptamanii poate afecta, de asemenea, cat costa reclamele pe Facebook. Credeti sau nu, este de fapt mai scump sa faceti publicitate pe Instagram in timpul saptamanii in comparatie cu weekend-ul, deoarece utilizatorii interactioneaza mai mult cu platforma in timpul saptamanii.

Este reclama pe Instagram mai scumpa decat publicitatea pe Facebook?

Facebook detine de fapt Instagram, ceea ce inseamna ca cele doua platforme sunt conectate in mai multe moduri. Dar cum se compara costurile de publicitate cu doua dintre cele mai mari platforme de social media din lume? In general, Facebook vine cu costuri de publicitate putin mai mari decat campaniile publicitare pe Instagram deoarece are mai multi utilizatori la care sa ajunga.

Costul mediu per click pentru reclamele pe Facebook este de 0.97$ comparativ cu 0.20$ pana la 2$ pe Instagram. Iar costul mediu pe o mie de afisari este de asemenea putin mai mare, in jur de 7$.

Surse:

  1. Metricool.com
  2. Forbes
  3. Entrepreneur
Obtine rezultate imediate pe Instagram – cere o consultanta gratuita!

Leave a comment

Preferințe de confidențialitate
Când vizitați site-ul nostru web, acesta poate stoca informații prin intermediul browserului dumneavoastră de la anumite servicii terțe, de obicei sub formă de cookie-uri. Aici vă puteți modifica preferințele de confidențialitate. Vă rugăm să rețineți că blocarea anumitor tipuri de cookie-uri poate afecta experiența dvs. pe site-ul nostru web și serviciile pe care le oferim.