Motivul #1 Optimizare SEO (Search Engine Optimization)
Daca doresti sa investesti atat timp, cat si alte resurse pentru a genera mai mult trafic catre magazinul tau online, blog-ul este unul dintre cele mai eficiente metode gratuite de a face acest lucru. Adaugarea unui blog in magazinul online va creste drastic cantitatea de continut care se afla pe site. Cu cat ai mai mult continut, cu atat site-ul tau va indexa mai mult si cu atat mai multi clienti vor accesa in mod organic magazinul afacerii tale. Pentru cele mai bune rezultate, adaugati in postarile de pe blog cuvintele cheie populare.
Pe masura ce distribui noile postari pe blog pe retelele de socializare, vei crea mai multe backlink-uri catre magazinul tau, ceea ce va optimiza si mai mult SEO.
Motivul #2 Iti marcheaza brand-ul ca fiind expert in industrie
Multe site-uri de comert electronic isi folosesc blog-urile ca metoda de a se autodenomina experti in industrie. Postarile de pe blog pot contine sfaturi si trucuri pe care publicul tinta le cauta, tutoriale si cele mai recente stiri din domeniu. Desi poti adauga postari de blog care contin informatii despre vanzari, in scopuri de branding, concentreaza-te mai mult pe adaugarea de valoare clientilor tai.
Motivul #3 Implica clientii tai
In loc sa incepi un site web pe care clientii tai il viziteaza doar cand fac cumparaturi, poti utiliza blog-ul tau ca metoda de a atrage clientii in mod continuu. Acest lucru poate fi realizat in mai multe moduri, iar mai jos sunt cateva idei pentru a te face sa mergi in directia corecta.
De exemplu, daca vinzi produse de slabit, poti impartasi povestile de succes ale clientilor.
Spune o poveste – Povestea pe care o spui poate fi orice, de la povesti inspirationale relevante pentru industria ta, povesti inspiratoare pe care clientii tai le-au impartasit sau povestea despre cum a aparut afacerea ta.
Posteaza fotografii si videoclipuri – in timp ce site-ul tau de comert electronic contine cu siguranta imagini cu produsele pe care le vinzi, blog-ul tau este un loc suplimentar in care poti utiliza elementele vizuale pentru a-ti implica clientii. Acesta ar putea fi un videoclip rapid despre cum se asambleaza un produs, diferite metode de utilizare a unui produs sau fotografii si videoclipuri care nu sunt legate de produs, dar relevante pentru publicul tinta.
De exemplu, daca vinzi articole pentru animale de companie, poti partaja videoclipuri si imagini amuzante cu animale de companie.
Motivul #4 Este locul perfect pentru a face anunturi
Chiar daca utilizezi opt-in marketing prin e-mail pentru anunturile tale sau ai o zona pe site pentru aceste informatii, noul blog va fi un loc excelent pentru ca, potentialii tai clienti sa afle cele mai recente stiri si actualizari. Acesta poate fi orice, de la produse noi, raspunsuri la cele mai frecvente intrebari, promotii sezoniere sau orice noutate despre compania ta pe care doresti sa o faci cunoscuta.
Motivul #5 Ratele de conversie vor creste
Blog-ul tau va genera mai mult trafic catre magazinul online dar va creste si conversiile. Blogul va va face sa va simtiti mai credibili si mai identificabili, ceea ce va oferi clientilor noi un sentiment mai mare de incredere in achizitiile lor.
Motivul #6 Creeaza o comunitate online
Multe blog-uri permit clientilor sa comenteze la postarile lor, ceea ce ii face pe clientii tai sa se simta ca si cum ar face parte dintr-o comunitate online mai mare. La fel ca si in cazul retelelor sociale, asigurati-va ca raspundeti activ la toate comentariile si mesajele private.
Nu va faceti griji cu privire la adaugarea de comentarii indoielnice sau spam, deoarece va puteti configura blog-ul intr-o maniera in care puteti aproba toate comentariile externe inainte de a fi difuzate.
Motivul #7 Creeaza loialitatea marcii
Poti avea cele mai bune produse sau servicii din lume, dar daca nu construiesti loialitate fata de brand, numarul tau de clienti care se intorc va fi probabil scazut. Fiind o afacere numai online sau o afacere care vinde online clientilor din intreaga tara sau din intreaga tara, trebuie sa gasiti o modalitate de a construi loialitatea marcii.
Desi blog-ul tau singur nu va genera loialitatea fata de brand, el joaca un rol cheie in acest proces. Atata timp cat postarile tale reprezinta un echilibru adecvat intre profesionisti, distractie, relevanta si informatii, acestea vor ajuta la fidelizare. Nu uitati sa subliniati implicarea comunitatii si a organizatiilor de caritate in postarile tale de pe blog, deoarece clientilor le place sa sprijine companiile care sunt conectate la ceva mai mare decat ei insisi.
Motivul #8 Ofera continut potential pentru viralizare
Postarile tale de pe blog trebuie sa aiba butoane care sa permita cititorilor sa distribuie rapid si usor postarile pe retelele sociale si/sau sa le trimita prin e-mail/messenger/Whatsapp prietenilor. Indiferent daca postati un blog cu o poveste inspirationala sau un videoclip captivant, abilitatea de a-l impartasi maselor ofera potentialul ca acesta sa “devina viral”.
Chiar daca nu obtii milioane de distribuiri, poti ajunge la o parte mult mai mare a publicului tinta, postand in mod constant blog-uri captivante si relevante.
Motivul #9 Va sprijina eforturile de marketing pe retelele sociale
Fiecare postare de blog pe care o creati are o adresa URL unica, care poate fi adaugata la postarile tale pe retelele sociale si conectata la celelalte eforturi de marketing online. Poti adauga butoane pentru a “aprecia” sau a “distribui” postarile de pe blog, care este o parte esentiala a extinderii acoperirii pe retelele sociale.
Nu uita sa ai butoane pe site-ul si blog-ul tau care, de asemenea, se leaga la profilurile companiei tale de social media, ceea ce te va ajuta si mai mult sa obtii mai multi fani si adepti.
Motivul #10 Este o platforma gratuita de marketing
Indiferent de bugetul companiei tale de marketing, blog-ul tau este o forma extrem de eficienta de marketing gratuit sau aproape gratuit. Desi poti alege sa platesti pentru a promova unele dintre postarile tale de pe blog, fiecare postare va genera un flux continuu de trafic organic. Unele postari vor fi relevante luni de zile, iar altele vor fi relevante ani de zile, dar traficul pe care il atrag nu necesita altceva decat o investitie din timpul tau sau a unui angajat pentru a crea si a posta.
Cele 10 motive de mai sus sunt cele mai notabile motive pentru care blog-urile de comert electronic sunt benefice. Desi rezultatele nu vor fi obtinute peste noapte, blog-ul magazinului tau online va incepe sa primeasca trafic in primele luni.