

De ce site-ul meu nu apare pe Google si cum fac sa fie indexat?
In primul rand ca sa testati daca site-ul dumneavoastra este indexat in Google deschideti o fereastra noua in browser si intrati pe google.ro. Ca sa vedeti daca site-ul dumneavoatra este indexat trebuie sa cautati “site:exemplu.ro” si vor aparea toate link-urile indexate catre site ca in exemplul de mai jos:

Daca apare doar primul link cel cu titlul “Incercati Google Search Console” inseamna ca site-ul nu este indexat.
Ca sa aveti site-ul afisat in Google trebuie sa tineti cont de cateva aspecte:
1.Trebuie sa aveti continut de calitate:
Aceasta regula este cea mai importanta pentru indexarea in motoarele de cautare. Continutul inseamna absolut toate imaginile si text-ul afisat pe o pagina web. Continutul trebuie sa fie cat mai relevant pentru tipul site-ului si cat mai original.
Daca urmati aceste sfaturi veti avea urmatoarele avantaje:
- mai multi vizitatori/trafic pe site;
- “fidelizeaza” cititorii pagini web care vor reveni pentru a citi noi informatii;
- ii incurajeaza pe altii sa afiseze pe site-ul lor link-uri catre site-ul vostru(backlink);
2.Trebuie sa ajutati motoarele de cautare sa va gaseasca site-ul:
Site-uri precum Google indexeaza zilnic miliarde de pagini web. Daca site-ul este nou si inca nu este indexat trebuie sa “chemati” robotii de la Google pentru a va indexa site-ul, puteti face asta din urmatorul link.
Backlink este o metoda care va poate ajuta sa fiti indexat mai rapid si mai sus in rezultatele de pe motoarele de cautare.
3.Backlink catre site-ul dumneavoastra:
Backlink inseamna atunci cand un site afiseaza un link catre site-ul dumneavoastra.
Cateva backlink-uri de la site-uri de calitate v-ar ajuta foarte mult site-ul web sa fie indexat mai rapid si pe un loc mai favorabil.
Tine cont: cuvintele cheie trebuie sa fie afisate sub forma de text! (nu imagini sau aplicatii flash)
4.Social media este un partener de incredere:
Este un lucru aproape obligatoriu ca afacerea/blog-ul,etc tau sa fie prezent in site-uri de socializare precum Facebook, Google+,etc. Aceste retele de socializare va pot genera trafic in plus si pot spori increderea in brand-ul tau atunci cand se folosesc corespunzator.
5.Site-ul trebuie sa fie in continua schimbare:
Si aici nu ma refer la design, este un foarte mare avantaj in fata motoarelor de cautare atunci cand aduceti pe site-ul dumneavoastra stiri/informatii noi constant.
6.Folositi tool-uri gratuite oferite de Google:
Folositi tool-uri precum Google Analytics sau Google Webmaster Tool pentru site-ul vostru.
7,8. Varianta de mobil a site-ului optimizata si certificatele SSL:
O varianta de mobil a site-ului optimizata este absolut obligatorie pentru o indexare mai buna pe Google.
De asemenea Certificatele SSL sunt obligatorii pentru o indexare buna pe Google. In 2014 Google a anuntat in mod oficial ca certificatele SSL devin un factor de ranking, iar in ianuarie 2017, browserul Google Chrome aviseaza avertismentul “Not secure” pentru site-urile fara certificat SSL, si “Secure” pentru site-urile cu certificat SSL.
